****************~>tinggalkan jejak erk..dun f0rget!..tQ<~***********************

.::manusia n perasaan::.

assalamualaikum..

lama dah xdpt nk berblog...kesibukan keje buat aku hampir terlupa dgn dunia blog....apepun aku masih ingat..cuma masa utk mengadap tu sangat terbatas...alhamdulillah..perjalanan aku setakat ini..mencabar tp dalam kawalan...excited + bersungguh2...mengaturkan sesuatu yg baru...dgn harapan yg besar...n impian...kejayaan yg paling cemerlang..semoga usaha gigih n ikhlas ini memberikan hasil yg lebih berganda n memberi manfaat pd semua..

dlm kesibukan aku ini..xdpt banyak...atau mungkin xperasan sangat..anak aku..semakin petah bicara...Nu'man...pandai dah...seronok n asyik aku tgk gelagat die...serba sedikit hati gembira + terharu....
Jumaat lepas..aku penat sgt..n aku just menyapu ruang tamu n bilik tidur je...bilik komputer(tmpat nu'man main game)..aku xsempat nk sapu...seperti biasa..balik je sekolah(taska)..die terus letak beg die tepi pintu..n ke dapur..amik botol susu(aku da siapkan) atas meja..n die minx aku "on" komputer tu sbb die nk main game freeding frenzy(xsalah aku ar..tp die game ikan2..)..lepas aku idupkan suis..aku terus blah(suap Mu'min makan)...drpd dapo..aku dgr bunyi bising game tu da mula...tetibe "bonda...bonda nie tak sapu ke??"..suara die jerit merungut...aku sengeh jer...xberganjak...hehe..pastu...die dtg dekat aku... "bonda tak sapu ke?"..die tanya aku...aku cebik bibir(buat muka sedey sgt)..."bonda penat sangat..situ je tak sapu..tak larat.."...die pandang jer aku..."sinih..."..die suh aku dekatkan muka pada die...aku pun buat ar..."sayanngg bonda..penat yer..tak pe..aman sapu yer"...die peluk n cium pipi aku..."terima kasih"..kata aku senyum..die pegi ambik menyapu..n bawa dlm bilik tuh....lepas makan..aku pegi tengok die...die tgh khusyuk main game...kat belakang die ade penyapu..."da sapu ke?"..tanya aku..."da..aman sapu sini..nk duduk"..die tunjuk angkat pehanya sikit...(maksudnya die cuma sapu di tempat die duduk)..."bonda temankan aman boleh?"..tanya aku lagi..."urm..boleh..boleh...bonda bobom sini"...die suruh aku tidur dipehanye....tapi aku xbuat..cuma terharu....."takpe lah..bonda tidur kat bilik"...aku terus pegi....

die da semakin bijak n menyenangkan hati...mereka membuatkan hidup aku penuh tujuan n sangat beharga..


p/s : ambik masa anda untuk mereka...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Extended Network Banners