****************~>tinggalkan jejak erk..dun f0rget!..tQ<~***********************

.::tolong faham::.

Jadual/rutin harian aku saat ini...



6.00pg                   : Subuh, masak air, kendiri, wat sarapan(kalo sempat), kemas2 tmpt tdo, *jemo baju,
                                semak/susun beg skolah anak

9.00pg         : keje tugas 1(tggu, panggil, kejut n tggu)

11.00tgh/hr       :  blek uma, kemas dapo, *cuci bilik air, sapu luar uma

1.00tgh/hr: keje tugas 2(tggu, panggil, pastikan, tengok, kerah, arah, rotan!)~Zohor

3.00ptg :  keje tugas 3(tggu, panggil, kejut n tggu)

4.00ptg                 :  blek uma, kemas ruang tamu, masak2, kemas dapo, masak air, *mop lantai~asar

6.00ptg                 : kendiri, siapkan bj skola anak2

7.00ptg  : en. Suami n anak2 balek(makan, mandi)~maghrib
(Aman,Amin,Anan~main + gaduh + tolak2 + sepak + jerit2 + ragam + nangis = aku pening n penat sgt)
                                        Sediakan botol susu anak2

9.00mlm               :               keje tugas 4(ikut situasi vs suasana d rumah)

9.30mlm : tdokan Amin n Anan + ragam nk tdo = aku tension

10.40mlm :layan Aman tgk Upin Ipin/Planet 51/Kungfu Panda/Madagascar/Bees
(sambil nk peluk sambil nk explain knp, mengapa..bla..bla wat mcmtu..mcmnie…= mcm senang tp susah)
Habis movie..Aman AKAN minx nasi..n xlama lpstu..g toilet…

1.00pg :  tdokan Aman + cerita dongeng = aku pening sbb tajuk story ikut permintaan Aman 
 (kdg2 dgn aku skali tetdo~paling lama aku join tdo 25min…)
(IF AKU LAYAN BLOG…MEMANG XDE AR STORY TIME…N SAMPAI SUBUH AR AKU BUKAK MATA)

1.25pg :basuh bj*, gantikan pampes anak2, bancuhkan air botol anak2 + kiss mereka

2.25pg :cek pampes anak2…cek botol if da kosong..isi botol + kiss mereka

3.25pg :cek/gantikan pampes anak2…cek/bancuhkan air botol anak2..+ kiss mereka

4.25/5.25pg :gosok bj keje en suami, siapkan bj + seluar + stokin + lain2 yg perlu
                    (tdo kejap kalo dapat tdo..)

*basuh/jemo bj, mop lantai , basuh bilik air = 2hari sekali..MESTI!
*kemas = sapu2, lap2, basuh/buang  yg kotor, tukar yg mana perlu…

p/s : plzz...appreciate.. (aku penat sgt..)

.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Extended Network Banners