****************~>tinggalkan jejak erk..dun f0rget!..tQ<~***********************

.::teringat dGn segar::.

assalamualaikum..
ALHAMDULILLAH..masih diberi peluang untuk aku mengupdate bLog nie...hurm..macamne aku nk start erk..hurm..
aku teringat peristiwa lewat malam tadi, Nu'man(putera sulung) main susu(tumpahkan air drpd botol susu)..d tuangnya ke lantai, tilam..merata...aku terjaga drpd tDo(d kejutkan oleh sadid,adeQ aku)..melihat nu'man berbuat demikan, hati aku rasa benar2 teruji...ini bukanlah pertama kali dia buat macamtue..aku bangun drpd tdOku n mOp bahagian2 lantai yang melekit..n aku lap bahagian tilam yang basah...terdetik dihatiku..."andainya kamu tahu, bertapa susahnya bOnda mendapatkan susu nie untuk kamu"....(bukan aku ungkit tp mengharapkan penghargaan yg xternilai)..aku kumpulkan kesabaran yang ada..aku dakap dia penuh mesra..aku bisikan ditelinganya..."bOnda sayang amaN"...n ku kucup pipinya...tanpa aku sedari, air mataku membasahi pipi ku...dia memeluk erat tubuhku...aku ajak dia tidur bersamaku..dalam pelukanku...sakit d perutku masih terasa akibat didudukkan nu'man beberapa jam sebelum aku lena seketika tadi...rase teramat tidak bermaya, mata ku tertutup lagi..."bOnda...bOnda...",panggilan tue kejutkan aku...nu'man menunjukkan bOtolnya yang da terbuka n tumpah d tilam...aku menangis...memelukkan erat....n kali ini...dia berkata perlahan.."sayang bOnda.."...aku bangun dr katil n mencari kain untuk wat lap...aku bancuhkan dia susu yang lain..aku baringkan dia di tilam yang telah ku bentangkan di ruang tamu...matanya tertutup rapat...aku pasti dia sudah terlena...wajahnya yang bersih aku tatapi...ada sesuatu yg tersirat yg aku tidak dapat aku tafsirkan..aku lihat teliti keredupan wajahnya...ku kucup dahinya..aku d kejutkan dgn ketukan pintu...hurm..aku pasti itu hubby..hati aku masih sayu..aku terus ke kamar ku selepas membuka pintu...itu ar peristiwa yg berlaku malam td..memanjangkan fikiranku untuk mengigati jasa n keringat ummi n ayah yg selama ini membesarkan aku..ternyata menjadi seorang ibu merupakan suatu tanggungjawab yang teramat berat n ianya bagaikan suatu tugasan yang sangat penting bagi mencOrak masa hadapan anak2...Ya Allah, tabahkan hati ku..berikan aku kekuatan n kesabaran dalam mendidik anugerah2 Mu..tO my putera2...bOnda sayang kamu..mOga menjadi insan yang taat n cemerlang kelak.










Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Extended Network Banners