****************~>tinggalkan jejak erk..dun f0rget!..tQ<~***********************

.::lumrah vs fitrah::.

assalamualaikum...

urm..fitrah manusia kan berubah2...if malaikat kekal macamtu jer perasaannyer....tp manusia...ade byk perasaan...ade byk rase...kdg2 kite lupe nk ucapkan syukur dgn apa yg dah kite ade...sampai ar something yg jadi pd kite yg mana Allah hint kat kite...syukurilah nikmatNya...

pastu...lumrah hidup d dunia nie kan...ade suka...ade duka...ade menangis...ade ketawa...ade mcm2 mimik muka...ade mcm2 perasaan...(hebat n sgt2 terhebatnya Allah..ciptakan semua tuh pd setiiiaap manusia)...urm...alhamdullillah...cuma ikut pandai kita ar nk lakarkan perjalanan kite..walaupun Allah da tetapkan takdir untuk kite...Allah juga nak kite berusaha untuk mendapatkan ape2 yg kite mahukan...kite ni...manusia adlah perancang terhebat dlm dunia...tapi cume Allah Maha Adil dan Saksama menentukan..tiap2 keputusan dan perancangan itu samada terlaksana/berjaya atau sebaliknya...dengan usaha kite yg gigih tu ar Allah buat keputusan...n bagaimana Allah pilih..itu terpulang dan berserah ar padaNya..sbb kitan seluruh isi alam ini adalah milikNya... 

sbnarnye aku tgh berusaha dgn gigih memujuk ati n perasaan aku...(sambil mohon petujuk n mohon agar urusan2 ini d permudahkan...)...bersabar ar...dgn apa yg sedang d alami....Allah pasti ada sebab mengapa dan kenapa hal2 ini terjadi...pasti ada hikmah.....dan aku yakin..DIA pasti duga n uji aku mengikut kemampuan aku menerimanya...Ya Allah...terima kaseh kerana masih menguji n mempedulikan aku...


p/s: sabar ar....semuanya akan berakhir.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Extended Network Banners