****************~>tinggalkan jejak erk..dun f0rget!..tQ<~***********************

.::understanding LOVE::.

Assalamualaikum..membuka bicara seperti selalunya...alhamdulillah..bertemu lagi dlm bLog nie n masih aku diberi kesemptan untuk mencOretkan sesuatu di hari Jumaat, penghulu segala ari ini..aku tercari cari idea..tOpik yang ingin aku cOretkan disini kali ini..menjadi warkah bermakna buat kalian yang setia..dalam aku terlamun, aku terpandang buku milik ummi ku.."Understanding Love"..bewarna merah jambu..dikarang ole Ibrahim Nafie. Buku ini ummi beli sewaktu melawat adik2 aku yang belajar di Gontor(PONOROGO),Indonesia..makanya..aku belek2 buku nie..menarik isinya..namun terlalu tebal untuk aku kongsikan bersama..tapi aku rasakan ianya istimewa n ingin juga aku kongsikan..di belakang buku ini, tercOretnya sinOpsis atau ringkasan cerita daripada buku ini..ianya sangat menarik perhatian aku untuk share kan...tulisannya begini :~


Cinta adalah kalimah yg menyejukkan hati dan
mampu melintas batas ruang dan waktu. Cinta adalah
bahasa tanpa kata, namun terlembagakan dalam rasa dan
perasaan batin suci yang menebarkan nilai2 luhur kasih sayang,
kesantunan, kasih sayang, maaf, kepedulian, toleransi dan berkah
bagi manusia universal. Cinta mewujud dalam gelora pengorbanan
demi terciptanya kemasalahatan universal. 

Andai bumi ini kering dari cinta, nescaya tidak lahir satria2 agung di jagad
ini. Dengan cinta, tegaklah sendi2 keadilan dan tampaklah kebenaran.
Wajah nyata cinta ialah perilaku ketaatan, kesantuna, kesetiaan, dan pengorbanan demi sesuatu yang dicintai. Hal seperti itulah yang ditradisikan para penggiat cinta yang telah
berhasil meraih kesejatian cinta, sebuah epos cinta yang menebus dimensi ruang dan waktu.

hurm...itulah sebahagian yang tercatat dibelakang buku ini...buku ini sebenarnya menekankan bahawa cinta yang utama hanyalah pada Allah..yang setia dan tidakkan mungkiri janji2NYA...
sama2 kita hanyati maksud tersirat disebalik kata2 itu..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Extended Network Banners